Máte zájem o tuto doménu.
Chcete provozovat svůj web na adrese www.praha-prosek.cz ?
Kontaktujete nás info@praha-prosek.cz

Polyfunkční centrum OC9 u stanice metra Střížkov

Polyfunkční centrum OC9_pohledaktualizováno 21.1.2011 Navržené polyfunkční centrum zahrnuje tři administrativní budovy, nákupní centrum, doplňkové služby a podzemní parkoviště. Plochy administrativy budou zaujímat celkem 31 800 m2, pronajímatelné komerční plochy 5 105 m2 a užitá plocha gastroprovozů bude celkem 1 838 m2. Navrhovaný komplex na jihozápadě navazuje na stanici metra na trase C Střížkov a Vysočanskou ulici, ze severozápadu přiléhá k Lovosické ulici. Jihovýchodní hranici tvoří stávající povrchové parkoviště napojené na Jiřetínskou ulici. Ze severovýchodu na lokalitu navazuje stávající park, který uzavírá panelový dům v Jablonecké ulici.

Developerem projekt multifunkčního centra je společnost AHI Group a OC9 s.r.o. Za společností OC9 s.r.o. (jednatelem je této společnosti je Claus M. Hable) je rakouská společnost OCL Holding GmbH se sídlem ve Vídni. Přibližné náklady projektu jsou ve výši EUR 55000000. Další společnosti navázané na společnost OCL Holding GmbH jsou např. Kunratice project, s.r.o., Politických vězňů 19 project, s.r.o., AHI Invest s.r.o., Battaglia s.r.o.

Polyfunkční centrum OC9Navržené polyfunkční centrum zahrnuje tři administrativní budovy, nákupní centrum, doplňkové služby a podzemní parkoviště. Skládá se ze čtyř hlavních objektů označených dle nadzemních částí A, B, C a D a dvou menších objektů E a F. Objekty A a B jsou administrativní věžové objekty s 15 nadzemními podlažími a dvěma suterény. V objektu D jsou projektovány obchodní plochy, dva společné suterény s domy A a B, v části vlastní poté i třetí suterén. Dům C bude samostatně stojící administrativní objekt s 11 nadzemními podlažími a dvěma suterény. Půdorys konstrukce suterénu objektů A, B a D je v úrovni 1. PP přibližně obdélníkový se základními rozměry cca 220 × 45 m. Objekt C má navrženy rozměry cca 65 × 17 m. Areál bude doplněn menším objektem E (1 NP), který bude sloužit pro stravování a objekt F využitý pro obchodní plochy (2 NP). Navrhovaná konstrukční výška podlaží je 3,5 m, konstrukční systém je navržen jako železobetonový monolitický skelet.

Zastavěná plocha navrhovaného polyfunkčního centra bude činit 9 008 m2, plocha suterénu bude 12 495 m2.

Polyfunkční centrum OC9_obrázek1V podzemí budou garáže o celkovém počtu 844 parkovacích stání, z toho 169 stání bude vyčleněno jako parkoviště P+R. Celková plocha trvalého záboru (plocha hranic stavby) činí 23 615 m2.

Stanice Střížkov, kterou navrhl ing. arch. Patrik Kotas, zaujme na první pohled zastřešením ohromnou oceloskleněnou konstrukcí ve tvaru velryby. Navrhovaná zástavba však bude degradovat architektonický záměr a působení celé této zajímavé stavby na okolí. Vysoké krabice, které převyšují i okolní zástavbu zcela utopí tuto nynější dominantu v této oblasti.

Tím však urbanizace okolí stanice nekončí. Je ti další jsou na urbanizaci okolí Polikliniky Prosek. Zde se jedná o Polyfunkční projekt Prosek a Bytový park Prosek, Obytná skupinu Nový Prosek a plánovanou výstavbu v Kytlické ulici.

Poněkud dále se výrazným komplexem se má stát Polyfunkční centrum Klíčov. Stavět se bude v trojúhelníku tvořeném ulicemi Prosecká, Letňanská a Čakovická, v sousedství areálu DP Klíčov. Výstavba je rozdělena do tří etap. V I. a v II. etapě se vybuduje administrativní a komerční centrum, ve III. etapě hotel a ateliéry. Na projekt je vydáno územní rozhodnutí.

Ulice Vysočanská je dopravně nejvytíženější komunikací v oblasti. Dle podkladů TSK – ÚDI (pro rok 2009) po ní projíždí téměř 20 000 vozidel denně. Současně zde jezdí autobusy MHD, které propojují území jižní části Prahy se severní, za den zde projede cca 750 spojů.

Po zprovoznění záměru dojde v jeho blízkém okolí k navýšení automobilového provozu, při uvažované obrátce typické pro jednotlivé funkce objektu vyvolá provoz navrhovaného komplexu 1 870 jízd v každém směru, tj. celkem 3 740 jízd vozidel denně.

Polyfunkční centrum OC9_obrázek2Oblast navrhovaného záměru je v současnosti zatížena zejména hlukem z automobilového provozu na Vysočanské a Lovosické ulici. V denních hodinách (6 – 22 hod) je v chráněném prostoru fasád v blízkosti Vysočanské uváděna ekvivalentní hladina akustického tlaku ulice mezi 55 a 60 dB. V noční době je situace obdobná, dominantním zdrojem hluku v oblasti je Vysočanská ulice, na fasádě stávajících panelových domů přikloněných k této ulici byly vypočteny LAeq mezi 50 a 55 dB.

Hlukovou situaci chráněných okolních budov ovlivní provoz vzduchotechniky, provoz zdrojů chladu umístěných vně budovy a zejména pak pojezdy automobilů dopravní obsluhy areálu.

Písemné vyjádření k dokumentaci je možné zasílat do 26.1.2011 na odbor životního prostředí Magistrát hlavního města Prahy.

Blíže viz dokumentace EIA pod označením PHA759:
Text oznámení záměru:
Informace o oznámení záměru:

Děkujeme za poskytnutí tohoto článku http://www.praha14jinak.cz/


V dnešních dnech probíhá narychlo připravená podpisová petiční akce proti opětovné snaze zastavět poslední volnou plochu na centrální ploše našeho sídliště Prosek u stanice metra Střížkov. Jedná se především o vaše písemné vyjádření zda s podobou, jakou si můžete prohlédnout na stránkách všech místních sdružení souhlasíte nebo nesouhlasíte. Toto vaše vyjádření můžete stvrdit svým podpisem na podpisové archy umístěné v současnou době na těchto místech:
Kadeřnictví Jablonecká 363 od 9-19hod.
Prodejna textilu Jablonecká 359 od 10-12 a od14-18hod.

Petici organizuje sdružení Záchrana Proseka

18 komentářů u „Polyfunkční centrum OC9 u stanice metra Střížkov

  1. Jsem taky proti takovéto výstavbě. Nicméně chápu, že kolem stanic metra je vždy největší přetlak developerů. Podle cenových map mohou realizovat nejvyšší a nálo rizikové zisky. Je to cena za bezprostřední přítomnost stanice metra. Všude se kolem stanic metra (tak kde to jde) se nabalují hrozny polyfunkčních objektů. Tyto pozemky jsou pro vlastníky zlatá vejce. To je přirozené. Nemyslím, že se místním lokál „patriotům“ podaří prosadit – nám se tady hodí jenom to metro, nic už tu nechceme, dejte nám svatý klid a basta! Na to byly investice do dopravní infrastruktury příliš vysoké, aby vlastník pozemků, asi město, nechalo tyto pozemky jen tak ladem. to by nebyl ani dobrý hospodář. Otázka je, jaký je dobrý hospodář pro město nebo „malou“ domů. Na to tu chybí antikorupční klima a chytré protikorupční zákony.
    Jako pompromis vidím něco, co bude ekonomicky opodstatněné. NA POVRCH – něco jako parkový rámec, ve kterém by byly situovány různé aktrakce, zajímavosti, co natáhne mladé i staré lidi, kde by mohli děti dovádět. DO PODZEMÍ – parkoviště pro lufťáky (P+R), aby nemuseli zajíždět autem do vnitřní Prahy (místa tady je dost a bylo by součástí řešení širšího problému Prahy), dále obchody, služby, sport a zábava. P+R, aby mělo nějaký význam (daná lokalita máí k tomu všechny předpoklady) mělo by se jednat alespoň o 800 – 1000 parkovacích míst (ne jak je tomu v případě developerského projektu – symbolická úlitba 169 nic pro Prahu neřešících parkovacích míst), které budou plnit roli hráze / nárazníku proti každodením motorizovaným severním nájezdníkům Prahy. K zatraktivnění P+R a odfiltrování těchto motoristických hord bych aplikoval isentiv, že celodenní lístek P+R by zároveň sloužil jako celodenní jizdenka MHD!
    UŽITEK — by měli (i) INVAJDŘI – ti by byli spokojeni, že ušetří čas a peníze (pokud nejsou těmi, kterým vadí jezdit „sockou“) (ii) město PRAHA – by bylo spokojeno z odfiltrování 1000 aut a jejich zplodin a (iii) samotní obyvatelé Prahy – ….
    Proti tomuto mi každý developerský projekt podobného ražení jako Prosek Point připadá jako Praze hozená ohryzaná kost za cenu 20ti stříbrných.

  2. Jsem taky proti takovéto výstavbě. Nicméně chápu, že kolem stanic metra je vždy největší přetlak developerů. Podle cenových map mohou realizovat nejvyšší a nálo rizikové zisky. Je to cena za bezprostřední přítomnost stanice metra. Všude se kolem stanic metra (tak kde to jde) se nabalují hrozny polyfunkčních objektů. Tyto pozemky jsou pro vlastníky zlatá vejce. To je přirozené. Nemyslím, že se místním lokál „patriotům“ podaří prosadit – nám se tady hodí jenom to metro, nic už tu nechceme, dejte nám svatý klid a basta! Na to byly investice do dopravní infrastruktury příliš vysoké, aby vlastník pozemků, asi město, nechalo tyto pozemky jen tak ladem. to by nebyl ani dobrý hospodář. Otázka je, jaký je dobrý hospodář pro město nebo „malou“ domů. Na to tu chybí antikorupční klima a chytré protikorupční zákony.
    Jako pompromis vidím něco, co bude ekonomicky opodstatněné. NA POVRCH – něco jako parkový rámec, ve kterém by byly situovány různé aktrakce, zajímavosti, co natáhne mladé i staré lidi, kde by mohli děti dovádět. DO PODZEMÍ – parkoviště pro lufťáky (P+R), aby nemuseli zajíždět autem do vnitřní Prahy (místa tady je dost a bylo by součástí řešení širšího problému Prahy), dále obchody, služby, sport a zábava. P+R, aby mělo nějaký význam (daná lokalita máí k tomu všechny předpoklady) mělo by se jednat alespoň o 800 – 1000 parkovacích míst (ne jak je tomu v případě developerského projektu – symbolická úlitba 169 nic pro Prahu neřešících parkovacích míst), které budou plnit roli hráze / nárazníku proti každodením motorizovaným severním nájezdníkům Prahy. K zatraktivnění P+R a odfiltrování těchto motoristických hord bych aplikoval isentiv, že celodenní lístek P+R by zároveň sloužil jako celodenní jizdenka MHD!
    UŽITEK — by měli (i) INVAJDŘI – ti by byli spokojeni, že ušetří čas a peníze (pokud nejsou těmi, kterým vadí jezdit „sockou“) (ii) město PRAHA – by bylo spokojeno z odfiltrování 1000 aut a jejich zplodin a (iii) samotní obyvatelé Prahy – ….
    Proti tomuto mi každý developerský projekt podobného ražení jako Prosek Point připadá jako Praze hozená ohryzaná kost za cenu 20ti stříbrných.

  3. Jsem proti, ale obávám se, že už je rozhodnuto :(
    Proč se plocha nemůže upravit na park, kde se dá posedět, sportovat, relaxovat?!

  4. Jsem proti, ale obávám se, že už je rozhodnuto :(
    Proč se plocha nemůže upravit na park, kde se dá posedět, sportovat, relaxovat?!

  5. Už mě unavuje bydlet na Proseku, i když je to Střížkov, nemám kde učit dítě jezdit na kole, nemám kde jezdit s dětmi na bruslích, nemůžu už ani přejít v klidu ulici, bydlím tu takřka od počátku sídliště, vždy stál Prosek mimo vše dění a když už tady konečně je alespoň Metro, ještě k tomu výstavní stanice, která potřebuje dle mého prostor, tak sem postaví nějaký moula zase další paneláky. Ještě bych pochopil, že tu nějaký chytrý investor postaví stanici metra současně s nějakou budovou, ale tohle je opravdu krok mimo. Stěhuji se buď Černý Most nebo Zahradní Město, tam už se snad nic nevejde a je klid.

  6. Už mě unavuje bydlet na Proseku, i když je to Střížkov, nemám kde učit dítě jezdit na kole, nemám kde jezdit s dětmi na bruslích, nemůžu už ani přejít v klidu ulici, bydlím tu takřka od počátku sídliště, vždy stál Prosek mimo vše dění a když už tady konečně je alespoň Metro, ještě k tomu výstavní stanice, která potřebuje dle mého prostor, tak sem postaví nějaký moula zase další paneláky. Ještě bych pochopil, že tu nějaký chytrý investor postaví stanici metra současně s nějakou budovou, ale tohle je opravdu krok mimo. Stěhuji se buď Černý Most nebo Zahradní Město, tam už se snad nic nevejde a je klid.

  7. Důrazně protestuji proti jakékoliv výstavbě na zmíněném místě. Je už třeba zarazit doveloperskou loby, která by zastavěla všechno. Přitom jejich centra nejsou zdaleka obsazena – viz 3 zuby naproti Bille. Řeči o tom,že to přinese více pracovních míst jsou lež. Případní zaměstnanci sem budou většinou dojíždět a zvětší to
    i dopravní zátěž a zhorší už tak zahuštěné parkování

  8. Důrazně protestuji proti jakékoliv výstavbě na zmíněném místě. Je už třeba zarazit doveloperskou loby, která by zastavěla všechno. Přitom jejich centra nejsou zdaleka obsazena – viz 3 zuby naproti Bille. Řeči o tom,že to přinese více pracovních míst jsou lež. Případní zaměstnanci sem budou většinou dojíždět a zvětší to
    i dopravní zátěž a zhorší už tak zahuštěné parkování

  9. Sídliště konečně začalo vypadat k světu, opravené paneláky, Park přátelství a krásná stanice metra Střížkov. A zase bychom měli začít žít na staveništi? Výstavba polyfunkčního centra by trvale zhoršila kvalitu bydlení na Proseku. Zřejmě o tom rozhodují lidé, kteří zde nebydlí a mají pro takovéto plány“pádné důvody“. Takže ne, ne, ne!!!

  10. Sídliště konečně začalo vypadat k světu, opravené paneláky, Park přátelství a krásná stanice metra Střížkov. A zase bychom měli začít žít na staveništi? Výstavba polyfunkčního centra by trvale zhoršila kvalitu bydlení na Proseku. Zřejmě o tom rozhodují lidé, kteří zde nebydlí a mají pro takovéto plány“pádné důvody“. Takže ne, ne, ne!!!

  11. Jsem rozhodne proti dalsim „polyfunkcnim“ stavbam, zase jen dalsi obchodni centrum, kde pridaji skoly, skolky a jine zarizeni, kdyz se sem budou stehovat dalsi obyvatele do nove postavenych domu? :( Navic to uplne znici pohled na stanici metra. A to byla tak draha.

  12. Jsem rozhodne proti dalsim „polyfunkcnim“ stavbam, zase jen dalsi obchodni centrum, kde pridaji skoly, skolky a jine zarizeni, kdyz se sem budou stehovat dalsi obyvatele do nove postavenych domu? :( Navic to uplne znici pohled na stanici metra. A to byla tak draha.

  13. Dobry den, jsou uz zpravy o tom, jak bylo rzhodnuto? Ja jsem z toho multifunkcniho strediska zoufala. :(

  14. Dobry den, jsou uz zpravy o tom, jak bylo rzhodnuto? Ja jsem z toho multifunkcniho strediska zoufala. :(

  15. Musíme písemné vyjádření zaslat do 26.1.2011 na odbor životního prostředí Magistrát hlavního města Prahy.
    Případně můžeme kontaktovat sdružení záchranaproseka, které zajišťuje podpisovou akci.

  16. Musíme písemné vyjádření zaslat do 26.1.2011 na odbor životního prostředí Magistrát hlavního města Prahy.
    Případně můžeme kontaktovat sdružení záchranaproseka, které zajišťuje podpisovou akci.

  17. Co nejdůrazněji protestuji proti dalšímu zahušťování zástavby Proseka !!!! Nepotřebujeme další obchoďáky, věžáky a administtrativní centra, obzvlášť ty, které úplně zničí naši nádhernou stanici metra, uberou další stovky metrů zeleně! NE NE NE
    Marta Nováková

  18. Co nejdůrazněji protestuji proti dalšímu zahušťování zástavby Proseka !!!! Nepotřebujeme další obchoďáky, věžáky a administtrativní centra, obzvlášť ty, které úplně zničí naši nádhernou stanici metra, uberou další stovky metrů zeleně! NE NE NE
    Marta Nováková

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přesunout se na začátek