Stanice Střížkov se stále nemá k životu

Datum: 10.11.2008                         Autor: Jana Šprunková
Zdroj: Právo                                    Strana: 15
Rubrika: Praha – Střední Čechy

Stanice Střížkov se stále nemá k životu

Metro jezdí do Letňan již půl roku, ale obchodníci si stále dávají načas a prostory jsou pořád prázdné

Jako Šípková Růženka působí stanice metra Střížkov. Ani šest měsíců, které uplynuly od zprovoznění metra do Letňan, nestačilo k tomu, aby se v ní zabydleli obchodníci.
Zatímco v ostatních dvou zastávkách – Proseku a Letňanech – je ve vestibulech živo a lidé si mohou nakoupit třeba pečivo, drogistické zboží, biopotraviny, čerstvě lisované šťávy nebo vsadit sportku či si pořídit tramvajenku, Střížkov vypadá stále jako chudý příbuzný. Cestující si mohou koupit jen noviny a prášek proti bolení hlavy. Prosperuje v ní totiž jen prodejna s tiskem a kuřivem a nedávno otevřená lékárna. Tím veškerá nabídka služeb končí. Módní shop, který pár měsíců pod zemí skomíral, tento týden balí.
„Chybí mi tady třeba prodejna pečiva. Ta byla celá léta na zastávce, ale kvůli metru jsme o ni přišli. Podzemka je sice prima, ale kam se Střížkov hrabe na zastávku Prosek,“ řekla obyvatelka sídliště Dana Vomelová. Podle mluvčího dopravního podniku Ondřeje Pečeného se lidé slibovaného pekařství ale asi nedočkají. „Pokud je mi známo, tak hygienik prodejnu nepovolil kvůli vzduchotechnice, jelikož by nasávala vzduch z průchodu,“ řekl.
Také ale další místa ve stanici zejí od samého zprovoznění metra prázdnotou. Sport bar, umístěný přímo u nástupiště, hledá už měsíce barmany, a restaurace s vinárnou s výhledem na přijíždějící soupravy metra, si s otevřením také dává načas.
„Smlouvy jsou podepsané, nájemné nám platí, je na nich, kdy otevřou,“ míní Pečený. Podobně ale hovořil i před pěti měsíci. Od té doby se situace nezměnila. „Stavba pro stavbu,“ tvrdí stále obyvatelé sídliště o stanici Střížkov, přezdívané velryba, přílba či Lužniky. Samotná stavba přitom přišla asi na 600 miliónů korun, celá stanice zhruba na 1,3 miliardy. I jásavé řeči představitelů města a dopravního podniku o tom, jaká krása a dominanta vyrostla mezi proseckými paneláky v podobě prosklené kovové stavby, berou za své. Stanice postupně ztrácí glanc, povrch vnitřních cest je prošoupaný a samý flek, okna pokálená od holubů a jiného ptactva, které se usídlilo na ocelové konstrukci. Místní občané litují, že nezůstala jako stanice za ní pod zemí. A nahoře mohly být lavičky a zeleň.
Také místostarosta Prahy 9 Zdeněk Davídek (nestraník) není nadšen. Ani stavbou, ani současnou situací. „Byli bychom rádi, kdyby tamní obchody sloužily občanům. Je škoda, že ani po půl roce nejsou otevřené. Míč je na straně dopravního podniku. Ten by se o to měl postarat,“ řekl Právu. Dopravní podnik ale zůstává klidný. Peníze z nájmu mu chodí na účet a to mu zřejmě stačí.

Míč je na straně dopravního podniku Zdeněk Davídek, místostarosta Prahy 9

Regionální mutace| Právo – Praha

Přesunout se na začátek